After work om varumärket – nästa gång 4 oktober!

Bli inte “stuck in the middle”! Ta fram tydliga kärnvärden, men inte för många! Gärna en slogan, men låt den innehålla ett löfte! Var konsekvent! Det var några av de goda råden vi fick tillsammans med mängder av exempel i Pierre Chocrons föreläsning after work den första tisdagen i september.

Det är alltför vanligt att företagsledningen och marknadsavdelningen ägnar lång tid åt att jobba fram positionering, värderingar och grafisk profil. Efter en kort information till medarbetarna lägger man ett dokument på intranätet och därmed är det dags för medarbetarna att följa det nya. Så funkar det inte! Se till att:

  • få med medarbetarna på varumärkeståget
  • att skapa förutsättningar för förändring och
  • att kommunicera budskapet externt.

Om detta handlar nästa after work, den 4 oktober. Ta med en vän eller kollega på trevligt mingel och en föreläsning i våra härliga lokaler på Kungportsavenyn. Från klockan 17.00 bjuder vi på dryck och tilltugg och en halvtimme senare börjar föreläsningen. För mer information och anmälan klicka här!

Speak Your Mind

*