Svensk detaljhandel på rätt väg i ny undersökning

Idag publiceras Daymakerindex 2013 i tidningen Market. 465 observationer har gjorts via mystery shopping i  93 kedjor fördelat på 15 branscher. Undersökningen visar att kundbemötandet blivit något bättre än förra året, då totalresultatet har ökat med 3,2 procentenheter till 62,2%.

Ur resultatet kan vi utläsa att:

  • 11 av 15 branscher har blivit bättre på kundmötet jämfört med förra årets undersökning
  • Butikerna är bra på inledningen, att säga hej, ta aktiv kontakt och att ställa frågor.
  • Mindre bra är man på att sälja, d v s att påverka kundens köpbeslut och att jobba med merförsäljning.
  • De bästa branscherna är sport och färg & tapet.
  • De bästa företagen är Löplabbet, G-star, Beijer och XXL. Grattis till er!

Läs mer i Market eller på Daymakers sajt!

Speak Your Mind

*